Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

Τι τελικώς ισχύει με την απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_2_18/12/2011_466542


Τι τελικώς ισχύει με την απελευθέρωση
κλειστών επαγγελμάτων
 Ανοιγμα χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια στα ταξί ζητεί η τρόικα
Ακολουθούν δικηγόροι, μηχανικοί και συμβολαιογράφοι
Των Φωτεινης Kαλλιρη, Αλεξανδρας Kασσιμη, Γιωργου Λιαλιου
Ενα τροποποιημένο σχέδιο Ρέππα για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί επιχειρεί να διαμορφώσει ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης, το οποίο, όμως, δεν πρόκειται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή εντός του έτους. Το νέο, τρίτο κατά σειρά, νομοσχέδιο απελευθέρωσης του κλάδου πρέπει να πάρει την έγκριση της τρόικας, με την οποία υπήρξαν προστριβές τις τελευταίες ημέρες.
Πιέζει η τρόικα
Πληροφορίες αναφέρουν ότι την περασμένη Τρίτη τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας πίεσε ουσιαστικά στελέχη του υπουργείου Υποδομών να προχωρήσουν σε ψήφιση του σχεδίου Ραγκούση (προέβλεπε απελευθέρωση του κλάδου χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια) άμεσα, ώστε το επάγγελμα να είναι πλέον απελευθερωμένο από τον Ιανουάριο του 2012. Μία ημέρα αργότερα άλλο τεχνικό κλιμάκιο συναντήθηκε με τον υπουργό Υποδομών ο οποίος ζήτησε και, σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, έλαβε πίστωση χρόνου για τη διαμόρφωση ενός νέου σχεδίου που θα οριοθετεί τις προϋποθέσεις ανοίγματος του επαγγέλματος.
Αποτέλεσμα είναι ακόμη μία πολυσυζητημένη μεταρρύθμιση να μετατίθεται και πάλι χρονικά, καθώς πριν από τα τέλη Ιανουαρίου δεν θα έχει κατατεθεί στη Βουλή.
Στόχος του κ. Βορίδη είναι να έχει ολοκληρώσει το σχέδιο εντός του Δεκεμβρίου, ώστε στο επόμενο ραντεβού με την τρόικα τον Ιανουάριο να εγκριθούν οι όροι της απελευθέρωσης. Ο κ. Βορίδης κατέστησε σαφείς τις προθέσεις του δηλώνοντας με ιδιαίτερα δεικτικό ύφος ότι «σχέδιο Ραγκούση δεν υπάρχει», τονίζοντας παράλληλα ότι «υποχρέωση της χώρας είναι να τηρεί τις προβλέψεις του Μνημονίου και όχι τις ιδεοληψίες του καθενός» ανοίγοντας μέτωπο με τον προκάτοχό του Γιάννη Ραγκούση. Πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται να τεθούν πληθυσμιακά κριτήρια για την έκδοση νέων αδειών τα οποία θα χαρακτηριστούν περιβαλλοντικά και συγκοινωνιακά ώστε να συνυπολογίζονται οι κατά τόπους και κατά περιόδους ανάγκες.
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών η απελευθέρωση του κλάδου θα γίνει με ορθολογικά κριτήρια που θα σέβονται το δημόσιο συμφέρον. Ο κ. Βορίδης μάλιστα έσπευσε να δηλώσει δημοσίως ότι το δημόσιο συμφέρον δεν είναι το συμφέρον μιας ομάδας, των ταξιτζήδων, παρά το γεγονός ότι το σχέδιο που προωθεί ικανοποιεί πλήρως τα αιτήματα των αυτοκινητιστών ταξί.
Δικηγόροι, μηχανικοί
«Ωρα μηδεν» για τους δικηγόρους και τους συμβολαιογράφους, καθώς η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη ώς το τέλος Δεκεμβρίου να επιταχύνει τις διαδικασίες για το πλήρες άνοιγμα του επαγγέλματός τους. Το υπουργείο Δικαιοσύνης προχωρεί σε νομοθετικές πράξεις, προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις, που θα καταργούν όλους τους περιορισμούς βάσει του νόμου 3919/2011, με διατάξεις του οποίου έχουν καταργηθεί οι γεωγραφικοί περιορισμοί, οι ελάχιστες αμοιβές, οι περιορισμοί στη διαφήμιση και το σύστημα προείσπραξης αμοιβής.
Με νέα ρύθμιση θα επιτραπεί η δημιουργία υποκαταστημάτων δικηγορικών εταιρειών σε όλη τη χώρα, ενώ για τους συμβολαιογράφους, μετά την αναλογική αμοιβή, η οποία μειώνεται ανάλογα με την αξία του αντικειμένου της συναλλαγής, αναμένεται να υπάρξουν και νέες περικοπές στις αμοιβές τους (που ενδεχομένως φθάσουν έως το 30%).
Η επίκληση», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΔΣΑ κ. Ιω. Αδαμόπουλος, «επιχειρημάτων δήθεν “ανοίγματος” του επαγγέλματος, που λειτουργούν ισοπεδωτικά και παραγνωρίζουν την ιδιαίτερη φύση του δικηγορικού λειτουργήματος και την αυξημένη κατοχύρωσή του, δεν παρίσταται καθόλου πειστική και απέχει πόρρω από τη ρεαλιστική αντιμετώπιση των πραγματικών προβλημάτων, που διαπιστώνονται στον κλάδο υπό την τρέχουσα οικονομική συγκυρία».
Η «νόμιμη αμοιβή»
Στην κατάργηση της «νόμιμης αμοιβής» των μηχανικών, του μόνου στοιχείου που διατηρήθηκε από το παλαιό σύστημα, φαίνεται ότι προσανατολίζεται η κυβέρνηση. Η απελευθέρωση του επαγγέλματος του μηχανικού προβλέφθηκε με τον ν. 3919/2011, που αφορούσε την κατάργηση της κατώτατης αμοιβής των μηχανικών, προκειμένου να ενισχύσει τον ανταγωνισμό, αλλά ταυτόχρονα... τη διατήρησε με την ονομασία «νόμιμη αμοιβή», προκειμένου να υπολογίζει εισφορές και κρατήσεις.
Ο νόμος προέβλεπε (άρθρο 59) ότι με προεδρικό διάταγμα θα εγκριθεί κανονισμός αμοιβών των μηχανικών, με τον οποίο θα καθορίζεται η «νόμιμη αμοιβή» για τη μελέτη, επίβλεψη, εποπτεία ή έλεγχο και παραλαβή κάθε είδους έργων, καθώς και για κάθε είδους τεχνικές εργασίες και υπηρεσίες.
Επίσης προέβλεπε ακόμα δύο διατάγματα (παράγραφοι 12, 21 του ίδιου άρθρου) για την προσαρμογή της νομοθεσίας στο νέο πλαίσιο.
Τέλος, προέβλεπε ότι σε διάστημα 2 μηνών θα έπρεπε να καταργηθεί με υπουργική απόφαση το πλαφόν στις εκπτώσεις που συνοδεύουν τις οικονομικές προσφορές, κάτι που τελικά έγινε στις 27 Ιουνίου (με καθυστέρηση σχεδόν 2 μηνών). Σύμφωνα με όσα ανέφερε την Τετάρτη στη Βουλή ο κ. Παπακωνσταντίνου, οι αμοιβές των μηχανικών έχουν μειωθεί 40% λόγω του νέου πλαισίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: